Osgood Schlaterova bolest

Šta je Osgood Schlaterova bolest?

osgood schlaterova bolest

Osgood-Schlaterova bolest predstavlja pojavu osetljivog, bolnog izbočenja na mestu spoja patelarne tetive sa kostima potkolenice. Najčešće se pojavljuje kod adolescenata prilikom bavljenja sportskim aktivnostima. Stanje predstavlja upalni proces usled prevelikih i dugotrajnih napora u toku kojih sile dugotrajno deluju preko tetive na spoj sa kostima.

Iako je Osgood – Schlaterova bolest prilično neuobičajena, predstavlja prilično iscrpljujuću povredu koja se pojavljuje kod dece i adolescenata.

Simptomi

Simptomi pojave Osgood – Schlaterove bolesti kod dece u razvoju i periodu rasta su sledeći:

• Bol, otok i osetljivost na ispupčenju potkoleničnih kosti, na mestu spoja sa patelarnom tetivom
  • Bol se pojavljuje u toku aktivnosti poput trčanja, skakanja ili prilikom pritiska diretno na mesto spoja potkoleničnih kosti i patelarne tetive na primer u toku klečanja
  • Penjanje uz stepenice, čučnjevi takođe mogu izazvati bol
  • Može doći do slabljenja m. Quadriceps Femoris-a kod hroničnih upala
  • Bol u oba kolena se pojavljuje u 20 – 30 % slučajeva
  • Ispupčenje se može vremenom povećati i osetljivo je na dodir

Uzroci pojave Osgood Schlaterove bolesti

Jake i dugotrajne kontrakcije butnog mišića uzrokuju da sile deluju na na ispupčenje na spoju patelarne tetive i kosti potkolenice , ostavljajući traga na kostima koje su kod dece i adolescenata u razvoju.

U toku razvoja spoj kosti i tetive nije u stanju da izdrži velike sile. U toku kontrakcija pojavljuju se mikro naprsnuća na delu koji još uvek nije „zreo“ odnosno koji nije dostigao puni razvoj. Ovi uzroci izazivaju pojavu Osgood Schlaterove bolesti i deformitet ispupčenja na kom se spajaju kosti i tetiva.

Postoji još jedan uzrok pojave Osgood Schlaterove bolesti, usporen razvoj četvoroglavog butnog mišića Quadricepsa u odnosu na butnu kost. U toku rasta, mišić nije u stanju da prati ubrzan rast i razvoj butne kosti, uzrokujući povećanu napetost mišića i silu koja deluje na pripij mišića, odnosno tetive i kosti potkolenice.

Prognoza za oporavak

Potpuni oporavak se očekuje nakon završetka rasta i razvoja koštano mišićnog sistema. Neprijatnosti se mogu dešavati prilikom klečanja u slučajevima pojave povećanog ispupčenja – apofizitisa.

Iako se simptomi mogu zadržati duže vreme, u većini slučajeva dolazi do potpunog oporavka i hirurška intervencija je izuzetno retko potrebna.

Fizikalna terapija ubrzava i omogućava lakši oporavak. Primenjuju se sledeće metode fizikalne terapije: