Šojermanova bolest – kifoza

Šta je Šojermanova bolest?

Šrojmanova bolest

Šojermanova (Scheurman) bolest ili sindrom predstavlja poremećaj u razvoju kičmenog stuba i karakteriše ga prevelika krivina kičmenog stuba u grudnom delu. Bolest pogađa kičmene pršljenove i utiče na njihov rast i razvoj. Karakteristično je da zadnji deo pršljena ima normalan tempo razvoja i rasta, dok se prednji deo pršljena razvija znatno sporije. Usled toga pršljen ima izražen oblik klina koji dovodi do povećanja krivine kičme.

Ovaj poremećaj se događa najčešće u toku puberteta za vreme naglog i rasta i razvoja organizma i često rezultuje akutnim bolom u leđima iako ponekad ne mora imati nikakve simptome i moguće ga je otkriti tek kasnije u toku života.

Takođe Šojermanova bolest više pogađa dečake nego devojčice.

Znaci i simptomi

Pacijenti mogu osetiti pojavu akutnog bola u leđima i krutost i ukočenost u leđima posebno u periodu nagloga rasta i razvoje kao na primer u toku adolescencije. Simptomi su obično slabi , bol nije prevelik i često se  pogoršavaju sa pojačanom fizičkom aktivnošću. Promene i deformiteti u držanju poput povećane krivine u grudnom delu kičme (kifoza) takođe mogu rezultovati i povećanom krivinom u lumbalnom delu kičem (lordoza). Povremeno pacijenti ne osećaju nikakve simptome.

Lečenje

U većini slučajeva odličan napredak se ostvaruje metodama fizikalne terapije. Tretman se radi u cilju sprečavanja daljeg napredovanja bolesti. Najčešće tretman uključuje vežbe za držanje tela, istezanja i jačanja mišića koji ulčestvuju u držanju kičmenog stuba. Uz tretman takođe se mogu koristiti i „proteze“ koje podupiru i pomažu sprečavanju pogoršanja stanja.

Pacijenti treba da se uzdržavaju od kretanja i položaja koji povećavaju bol i takođe treba da se trude da što je više moguće održavaju pravilan položaj kičmenog stuba, ukoliko je to bolno onda položaj što je pravilnije moguće. Aktivnosti koje vrše veliki pritisak pa kičmu treba izbegavati, poput dizanja teškog tereta, naginjanja napred … Uzdržavanje od ovakvih aktivnosti omogućav organizmu da započne proces oporavka pošto nema daljih oštećenja.

Fizikalna terapija

Fizikalna terapija je od ključnog značaja kako bi se obezbedio oporavak i sprečilo napredovanje deformiteta kičmenog stuba. Tretman može da uključuje:

Osim neophodnog tretmana korektivnim vežbama Poliklinika Galetić jedino primenjuje najmodernije lečenje i korekciju posture deteta kombinacijom kineziterapije i kompjuterskog jačanja oslabljene muskulature (elektromiostimulacija).

Na taj način se dobijaju najbolji rezultati u najkraćem mogućem roku. Mišićne grupe deteta su ojačane, elastičnije, izdužene i dete nakon ovog tretmana samo treba da nastavi da radi naučene vežbe u kućnim uslovima .

KOD NAS SE UVEK RADE INDIVIDUALNI TRETMANI SA STRUČNIM TERAPEUTIMA KAKO BI SE POSVETILA MAKSIMALNA PAŽNJA NAŠIM PACIJENTIMA.

images-3images-2-300x133

TAKOĐE PRIMENJUJEMO I SCHROTH METODU KOD TEŽIH SLUČAJEVA SKOLIOZE

Ova metoda je posebno uspešna kod dece u razvoju.
Ključ metode predstavlja dinamičke vežbe pod kontrolom fizioterapeuta, specijalizovanog za tu vrste terapije.
Pored dinamičkih vežbi  uče se posebno i vežbe disanja prevashodno sa jednim plućnim krilom radi korekcije rotatornih deformiteta grudnog segmenta kičmenog stuba.