Fizikalna terapija – Lečenje bola u kuku

Obolenja kuka predstavljaju grupu najčešćih obolenja populacije širom sveta. Iako je došlo do značajnog napretka u dijagnostici i lečenju mnogih od ovih stanja, produženje života, povećanje fizičke aktivnosti, posebno u oblasti sporta, doveli su do porasta ukupnog broja pacijenata koji se svakodnevno javljaju lekaru sa različitim tegobama.

U starijoj populaciji uglavnom je dominirala povreda kuka, ređe degenerativna stanja. Sa razvojem moderne medicine, učestalost patoloških stanja kuka kod dece je značajno smanjena, neka obolenja su gotovo iskorenjena čak.

Sa druge strane, produženje životnog veka dovelo je degenerativna stanja zglobova, posebno kuka i kolena, u prvi plan. Danas se smatra da već nakon 55 godina života oko 80% populacije ima radiografske znakove osteoartroze, a da 25% ima i kliničku manifestaciju, dok nakon 70 godina života preko 95% ima radiografsku, a preko 60% i kliničku manifestaciju ove bolesti. Ako se zna da je u većini razvijenih i zemalja u razvoju prosečni životni vek preko 75 godina sa tendencijom produženja, možemo smatrati da će u 21. veku svaki čovek, pre ili kasnije, osetiti tegobe vezane za degeneraciju jednog ili više zglobova.

Pored degenerativnih obolenja u velikom porastu je i učestalost povreda lokomotronog Sistema posebno kod sportista.

Navešćemo nekoliko karakterističnih momenata kada je u pitanju bol u kuku, ali ovaj članak svako ne treba koristiti da biste sebi postavili dijagnozu, uvek posetite lekara.

Fizikalna terapija je od ključnog značaja kako bi se simptomi i dalje napredovanje stanja odložilo i zaustavilo i poboljšalo funkcionisanje zgloba kuka. Terapija se može sastojati od sledećih metoda fizikalne terapije:

Osteoartritis

Simptomi osteoartritisa mogu se razlikovati od osobe do osobe, ali u ukoliko je kuk pogođen, najčešće će uzrokovati sledeće simptome:

• Blago zapaljenje tkiva oko zgloba kuka
  • Oštećenje na hrskavici
  • Koštane izrasline – osteofite, koji se mogu pojaviti na ivici zgloba

Ovo može dovesti do bola, ukočenosti I teškoće u obavljanju svakodnevnih aktivnosti. Simtomi se mogu ublažiti raznim tretmanima a operacija u većini slučajeva nije neophodna.

Uzroci koji se javljaju ređe

U manjem broju slučajeva uzroci bolova u kukovima mogu biti:

• Međusobno trenje kostiju usled nepravilnog razvitka kostiju
  • Naprsnuća u hrskavičnom prstenu koji okružuje zglobnu površinu
  • Displazija kuka
  • Infekcija
  • Upala I otok burze kuka
  • Upala ligamenata

Kada potražiti pomoć lekara

U većini slučajeva bol će nestati vremeno, posebno posle perioda odmora. Međutim posetite svog lekara ukoliko:

• Bol u kuku ne prastaje ni posle nedelju dana odmora
  • Imate temperature