Akupunktura

Prvi rezultati vidljivi su već nakon prvog tretmana

Akupunktura

Akupunktura je metoda lečenja koja pripada tradicionalnoj kineskoj medicini. Svetska zdravstvena organizacije (SZO) je ovu metodu lečenja priznala 1979. godine, a samim tim preporučila više od 50 bolesti koje se leče ovom metodom. Akupunktura se smatra prirodnim načinom lečenja, pa se njenim korišćenjem, organizam dovodi u ravnotežu sopstvenim snagama i samoizlečenjem. U preenciji mnogih bolesti, akupunktura daje dobre rezultate. Njena prednost je u tome što što se u telo ne unose nikakvi medikamenti koji mogu imati štetna dejstva na čoveka.

Akupunktura dovodi naš organizam u ravnotežu tako što leči najveći problem u njemu i istovremeno deluje pozitivno na njega. Njom je uspostvljena ravnoteža energije celog organizma, jer je svaka bolest povezana i sa pratećim simptomima. Kineska medicina poznaje puteve energetskih sila, takozvane meridijane – JIN i JANG i to kroz organizam, pulseve, na osnovu kojih se određuje dijagnoza oboljenja i terapija kojom se uspostavlja ravnoteža te dve sile i dolazi do ozdravljenja. Pre oko 25 godina napravljeni su elektro – aparati koji mogu detektovati 24 osnovna meridijana i na taj način potvrde put akupunkturnih lokacija. Uz pomoć 18 pulseva koji se nalaze u organizmu, lekari skeniraju stanje  istog i na taj način se određuje dijagnoza, a na osnovu nje i terapija.

Koje se bolesti mogu lečiti akupunkturom?

Najčešće indikacije za akupunkturu i laserakupunkturu su bolesti neuro – mišićnog i koštano – zglobnog sistema. Ova metoda leči u istoj meri i akutna i hronična bolna stanja. Neke od bolesti koje se leče akupunkturom su:
• bol u vratu sa ili bez širenja u ruke (cervikalni sindrom, cervikobrahijalni sindrom);
• bol uzglobovima (osteoartritis, artroze);
• bol u slabinsko – krsnoj regiji (lumbalni sindrom, išijas);
• „teniski“ lakat;
• smrznuto rame;
• fibromialgija;
• glavobolja;
• polineuropatije;
• neuralgija n. trigeminusa.

Kako se izvodi?

Izvođenje akupunkture se odvija tako što se tanke, metalne (najčešće čelične) iglice, zabadaju na tačno određene delove kože, poznatije kao akupunkturne tačke. Trodimenzionalna, cilindrična struktura kože i potkožnog tkiva predstavlja akupunkturnu tačku koja ima svoje biohemijske i biofizičke specifičnosti (bolja sprovodljivost električne struje, povišena temperatura i veća metabolička aktivnost prapadajućih ćelija).

Koliko iglica se koristi tokom jednog tretmana?

Prema starim kineskim lekarima, idealan broj iglica kojima se postiže izlečenje je jedna. Međutim, danas se u praksi obično koristi između pet i deset iglica tokom jednog tretmana.

Da li je tretman bolan?

Prema rečima pacijenata, prilikom postavljanja terapije i postavljanja iglica, oseća se opuštenost i relaksacija, međutim, može se javiti bol koja kratko traje prilikom uboda, dok iglica prolazi kroz kožu. Sam cilj postavljanja iglice je da se aktiviranjem akupunkturne tačke, dovede so stvaranja različitih osećanja koji su posledica promena u kvantitetu i kvalitetu vitalne energije.

Koliko je potrebno tretmana da bi se postigao efekat?

U samoj svojoj osnovi, akupunktura ima princip individualizacije terapije. Da bi se ostvario inicijalni terapijski efekat, najčešće je potrebno između 5 i 10 tretmana. Akupunktura se kod akutnih stanja primenjuje svakodnevno, a u slučaju subakutnih i hroničnih problema, sprovodi se dva ili tri puta nedeljno. Pacijent oseća promenu već posle deset terpaije, gde je, posle pauze od mesec dana, najbolje ponoviti još deset tretmana.

Laserska akupunktura predstavlja kombinaciju savremene tehnologije i tradicionalne medicine. Prednost lasera je što omogućava da se bezbedno i bezbolno stimuliše jedna tačka, a čitav tretman se završava za nekoliko minuta. Kako bi se klasičnom akupunkturom postigao određeni efekat, potrebna je aplikacija iglica koje bi trebalo da stoje od 20 do 30 minuta.
Ova metoda nema propratne štetne efekte ukoliko se primenjuje pravilno. Tretman se odvija tako što se laser usmerava prema koži na razdraljinu od najviše pet milimetara, a zatim se stimulipu akupunturne tačke 5 do 30 sekundi.

Šta sve leči akupunktura?

Akupunkturna metoda se primenjuje u lečenju gotovo svih poznatih oboljenja. Iako su već navedene neke bolesti koje se ovom metodom uspešno leče, važno je napomenuti da akupunktura leči i nuspojave hemoterapije, postoperativne bolove, mučninu i povraćanje u trudnoći. Veoma uspešnom pokazala se i u lečenju dečje kratkovidosti, konjuktivitisa, zubobolje, bolova nakon vađenja zuba, upale desni ili ždrela, kao i u odvikavanju od pušenja i za skidanje kilograma.
Iz grupe neuroloških i mišićno – zglobnih bolesti akupunktura leči:

• glavobolje;
• migrene;
• neuralgije trigeminusa;
• periferne paralize;
• paralize (pareze) nakon cerebrovaskularnog inzulta;
• periferne neuropatije;

• stres;
• sterilitet.

Medicinska akupunktura za glavobolju

relaksacijom na celokupan organizam deluje na sve oblike glavobolje (uključujući i migrene). Kod velikog broja pacijenata se nakon tretmana akupunkturom, bol značajno smanjio.

Akupunktura za odvikavanje od pušenja

U ovu grupu spadaju dve akupunkturne metode:
1. Ušna akupunktura – stavljanje trajnih iglica u obe ušne školjke i menjanje istih jednom nedeljno, gde proces ukupno traje pet nedelja.
2. Kombinacija telesne i ušne akupunkture – u prvoj nedelji kreće se sa telesnm, a naredne četiri nedelje se nastavlja sa učnom metodom. Tada se nose trajne iglice za akupunkturu.

Akupunktura za mršavljenje

Ovom metodom stimulišu se određene tačke preko kojih se deluje na centre za glad i sitost, koji se nalaze u hipotalamusu. Ovim načinom se u značajnoj meri utiče na metabolizam i daje se osećaj gladi.
Menierova bolest – ova bolest naziva se još i bolest unutrašnjeg uha koju prati klinička slika koja se ponavlja: napadi vrtoglavice, mučnine i povraćanja, napredujuća nagluhost, šum u zahvaćenom uhu. Ova bolest leči se mirovanjem, lekovima protiv povraćanja, infuzijom i kortikosteroidima.

Prednosti akupunkture

Iz grupe neuroloških i mišićno – zglobnih bolesti akupunktura leči:

Kontraindikacije i napomene

Važno je istaći da se tokom tretmana akupunkturom, luči endomorfijum koji deluje jače od morfijuma, tako da povoljno deluje kod pacijenata alergičnih na anestetike. Primenom ove metode, rađene su kompletne operacije na srcu, mozgu i unutrašnjem uhu, gde je pacijent bio budan tokom operacije, ne osećajući nikakav bol.
Ono što je najvažnije je da se tretman akupunkture mora izvoditi u strogo sterilnim uslovima, gde se koža prvo očisti alkoholom ili jodom, nakon čega sledi korišćenje sterilne igle koja prodire u kožu. Igle na akupunkturnim tačkama stoje najviše pola sata. Kontraindikacije koje se mogu javiti ovom metodom su:
• stanja ekstremne slabosti;
• akutno pijanstvo;
• akutne psihoze;
• ekstremno uzbuđenje.

Akupunkturu ne bi trebalo primenjivati naposredno nakon radioaktivnog zračenja, nakon velikih doza kortikosteroida i psihofarmaka, a nije preporučljiva ni za pacijente sa ugrađenim pacemaker-om ( za elektroakupunkturu).
Ponekad se nakon akupunkture javljaju hematomi kao posledica slučajnog uboda u cirkulatorni sistem, može da dođe do povrede nerava, a veoma retko i povrede prsnog koša, što može da dovede do problema sa plućima. Akupunkturu je takođe potrebno izbegavati za vreme trudnoće i za vreme menstruacije kod žena, kao i neposredno nakon obilnih obroka.

Poliklinika Galetić je tu za Vas

Zakažite svoj pregled i tretman na telefone: 021/55-72-11; 021/45-79-39 ili nas kontaktirajte putem emaila