Lečenje Ozgud-Šlaterove bolesti (Osgood-Schlater)

Ozgud Šlaterova (Osgood Schlater) bolest predstavlja pojavu osetljivog, bolnog izbočenja na mestu spoja patelarne tetive sa kostima potkolenice. Najčešće se pojavljuje kod adolescenata prilikom bavljenja sportskim aktivnostima. Stanje predstavlja upalni proces usled prevelikih i dugotrajnih napora u toku kojih sile dugotrajno deluju preko tetive na spoj sa kostima.

Uzroci

Jake i dugotrajne kontrakcije butnog mišića uzrokuju da sile deluju na na ispupčenje na spoju patelarne tetive i kosti potkolenice , ostavljajući traga na kostima koje su kod dece i adolescenata u razvoju.

U toku razvoja spoj kosti i tetive nije u stanju da izdrži velike sile. U toku kontrakcija pojavljuju se mikro naprsnuća na delu koji još uvek nije „zreo“ odnosno koji nije dostigao puni razvoj. Ovi uzroci izazivaju pojavu Osgood Schlaterove bolesti i deformitet ispupčenja na kom se spajaju kosti i tetiva.

Lečenje Ozgud-Šlaterove bolesti (Osgood-Schlater)

Većina pacijenata sa ovim simptomima dobro reaguje na tretmane fizikalne terapije i stanje se ubrzo smiruje. Uspeh lečenja u velikoj meri zavisi od ponašanja pacijenta i pridržavanja procedura i saveta lekara. Ključni aspekt oporavka je odmor i uzdržavanje od aktivnosti koje mogu uzrokovati bol, posebno čučnjevi, trčanje, skokovi. Odmor i uzdržavanje od ovih aktivnosti pomažu telu da započne procese zaceljenja i oporavka.

Ignorisanje simptoma i bola će verovatno prouzrokovati dalja oštećenja i odgoditi oporavak. Pravovremeni početak lečenja je veomavažan kako bi se oporavak ubrzao. Da li će pacijent u potpunosti prestati sa aktivnostima ili će ih modifikovati, zavisi od samih simptoma. Suština je smanjiti aktivnosti tako da nema  pojave bola.

U prvim fazama pacijentima se preporučuje takozvani R.I.C.E režim (Rest, Ice, Compression, Elevation) odmor, hlađenje, kompresija (imobilizacija), elevacija. Ovaj režim ima prednosti u prvih 72 sata nakon pojave simptoma.

Fizikalna terapija

Fizikalna terapija je izuzetno korisna i omogućava ubrzan oporavak i smanjenje bola. Tretman obično sadrži sledeće procedure: