Osteohondroza butne kosti

bol u kuku osteohondroza butne kosti

Osteohondroza butne kosti je bolest koja se javlja u detinjstvu i pogađa zglob kuka, na mestu gde se spajaju glava butne kosti i karlična kost u zglobnoj čašici kuka.

Problem se javlja usled privremene loše prokrvljenosti glave butne kosti koja usled toga lakše propada, oštećuje se i teže zaceljuje.

Simptomi

Simptomi kod pojave ove bolesti kod dece mogu biti:

• Bol i ukočenost u predelu kuka
  • Ograničen opseg pokreta u zglobu kuka
  • „Šepanje“

Stanje se pojavljuje obično u jednom kuku. Drugi kuk može biti takođe problematičan ali retko su oba pogođena bolešću istovremeno.

Ukoliko se kod dece pojavi bol u zglobu kuka, šepanje, bol u preponama ili kolenu, preporuka je da se poseti lekar. Ukoliko su simptomi ozbiljniji poput temperature ili nemogućnosti oslanjanja na nogu, potrebno je odmah otići kod lekara.

Takođe postoje neke opšte karakteristike kad se bolest javlja:

• Godine – Bolest može pogađati decu svih uzrasta, najčešće se javlja u periodu između četvrte i osme godine života.
  • Pol deteta – Pojavljuje se do pet puta više kod dečaka nego kod devojčica
  • Istorija bolesti u porodici – U malom broju slučajeva bolest se češće pojavljuje ukoliko je neko u porodici bolovao od ove bolesti.

Lečenje

Osteohondroza butne kosti je bolest koja napreduje. Cilj lečenja i tretmana je održati glavu butne kosti što je moguće zdravijom i pravilnog okruglog oblika.

Operacija obično nije potrebna kod dece mlađe od šest godina, pošto se deca razvijaju i ima dovoljno vremena kako bi se kost oporavila.

Ukoliko je dete starosti između  šest i sedam godina, lekar će najčešće pratiti stanje, preporučiti kretanje, istezanje i vežbe.

U najčešće korišćene nehirurške metode spada fizikalna terapija: