MORTONOV NEUROM – MORTONOVA METATARZALGIJA
02/10/2014
Ahilova tetiva, povrede i lečenje
02/10/2014
Show all

Petni trn

Petni trn može da se javi kao posledica taloženja kalcijumovih soli. Pomaže i fizikalna terapija, koja uključuje i vežbe istezanje mišića zadnje lože potkolenice. Ako ujutru ne možete da stanete na jednu ili na obe noge od bola u peti, moguće je da u njoj imate koštani trn. Ova promena nastaje višegodišnjim taloženjem kalcijumovih soli na takozvanoj „plantarnoj tetivi“, inače često podležnoj povredama. Sindrom bolne pete se uglavnom javlja posle 40. odnosno 45. godine, i nešto češće kod žena. Obično se otkriva usput, pri nekom drugom rendgenskom pregledu stopala.

Bol koji izaziva petni trn je prilično iscrpljujuć i remeti normalno svakodnevno funkcionisanje. Ukoliko imate problem sa petnim trnom, mi Vam možemo pomoći.

ZAKAŽITE PREGLED / TRETMAN

Šta je petni trn?

Petni trnPetni trn (Petna bodlja ) – Calcar calcanei – je izbočenje na petnoj kosti najčešće prema dole, smatra se da je to reaktivno stvaranje kosti usled hroničnog mehaničkog preopterećenja i koja se nadraživanjem prilikom hodanja upali i tada izaziva bol. Javlja se češće kod starijih osoba i osoba koji zbog profesije kojom se bave puno stoje. Karakteriše ga jak bol u sredini pete, koji ne dopusta opterećenje pete.

Bolni simptomi se javljaju kod prvih koraka nakon spavanja ili predugog sedenja, pojavljuju se u oblasti pete ili na njenoj unutrašnjoj povrsini.

Petni trn nastaje kada postoji dugotrajno oštećenje ili iritacija plantarne fascije (tetive) na donjem delu stopala, koja se proteže od pete do prstiju, a zadužena je za održavanje svodova stopala i amortizaciju hoda. Kalcifikat pritiska meko tkivo i uzrokuje bol u peti čiji intenzitet varira u zavisnosti od faze bolesti.

Sudeći po statističkim podacima, petni trn se češće javlja kod žena i gojaznih ljudi, te kod osoba čiji posao zahteva dugo stajanje ili hodanje po tvrdoj podlozi, mada neretko pogađa i sportiste.

Posebnom riziku izložene su osobe čiji su mišići potkolenice skraćene,a Ahilova tetiva nefleksibilna,mada ovo bolno stanje mogu uzrokovati i ravna stopala kao i visok ris.

Petni trn – simptomi

Bolest petni trn razlikuje 3 faze:

• Akutnu -U akutnom stadijumu bol u peti je najintenzivniji, i obično se javlja naglo, pa osnovnu terapiju predstavljaju hladne obloge i mirovanje.
  • Subakutnu – Subakutnu fazu karakteriše bol u peti prilikom hodanja uz nešto manji intenzitet  koji je prisutan i nakon dužeg  stajanja, ili kada se posle dužeg sedenja naprave prvi koraci, ali i ujutru, po ustajanju.
  • Hroničnu fazu – Hronični oblik bolesti razvija se postepeno, kao rezultat neadekvatne terapije ili potpunog izostanka lečenja a prepoznaje se i po bolovima u peti tokom hodanja, čiji se intenzitet ne smanjuje tokom dana.

Lečenje

Boli u peti se leči najvećim delom u 95 % slučajeva neoperativnim putem- fizikalnom terapijom. Najdelotvornija i najmodernija terapija za bolove u peti i terapija koja jedina dovodi do potpunog izlečenja jeste Shock Wave terapija radijalnim udarnim talasima (ESWT).

SHOCKWAVE TERAPIJA - SAZNAJTE VIŠE

Efekti Shockwave terapije:
  • smanjenje bola
  • ubrzanje metabolizma
  • poboljšana krvna cirkulacija (neovaskularizacija)
  • smanjenje kalcifikata
  • smanjenje mišićne napetosti
  • bolja pokretljivost
  • efekti na vezivno tkiva

petni trn

021/55-72-11; 021/45-79-39 i 062/557-211

1. Zagorka Ostojic каже:

Dobar dan. Kod mene je dijanoza petni trn. Interesuju me ulosci da li imate i kolika je cena. Hvala

2. Slobodan Stefanovic каже:

Interesuje me da li je moguce izlijeciti naraslinu na peti i ako jeste koliko to kosta .Inace zivim u Crnoj Gori.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Ово веб место користи Акисмет како би смањило непожељне. Сазнајте како се ваши коментари обрађују.