Osteoporoza

Šta je osteoporoza?

Osteoporoza je progresivna metabolička bolest kostiju koja se karakteriše smanjenjem mineralne gustine kosti (gubitak kalacijuma iz kosti). To dovodi do smanjenja čvrstine kosti, povećanja fragilnosti i porasta rizika za nastanak preloma kosti. Iako osteoporoza može da zahvati bilo koju kost u telu, prvenstveno se javlja na ručnim zglobovima, kičmi i kukovima. Prelomi mogu nastati posle lakših trauma ili čak bez povrede (tkz. spontani prelomi).

To je “nema bolest”, počinje podmuklo, bez simptoma i najčešče se otkriva tek kad se desi prelom neke kosti. Zato je i zovu “tihi kradljivac kostiju”. Nekada se kao prvi simptomi mogu javiti bolovi u kostima, zglobovima I mišićima, ali se najčeće ne pomišlja na osteoporozu kao uzrok.

Osteoporoza pogađa kompletan skelet. Kod ovog oboljenja koštane supstance je sve manje, i to usled veće razgradnje nego stvaranja koštane mase, u većoj meri od normalne za tu starosnu dob i pol. Usled toga opadaju čvrstoća i elastičnost kostiju, a raste njihova lomljivost. Kod uznapredovale bolesti dolazi do pojačanih lomova i deformacija kostiju; naročito su ugrožene kosti kičme i vrata butne kosti. Na primer, tokom života se gustina vrata butne kosti kod žena smanji za skoro 69%, a kod muškaraca za skoro 40%. Zbog pojačane razgradnje koštane supstance tokom klimaksa, žene su više pogođene osteoporozom.

Prevencija i terapija

Najvažniji cilj lečenja jeste izbegavanje lomova kostiju, tako što će se usporiti dalja razgradnja i podstaći stvaranje kostiju. Svaka terapija lekovima mora da bude praćena programom kretanja, koji je primeren vama. Tek kretanjem kost se podstiče na maksimalno umnožavanje supstance. Najbolje moguće lečenje lekovima i individualno prilagođenim programom ishrane i kretanja dobićete ako dođe do saradnje više specijalista (lekar opšte prakse, internista, fizijatar, ortoped, ginekolog). Uravnotežena ishrana i dovoljno kretanja i sporta postavljaju još u detinjstvu temelj za „jake“ kosti.

Postavljanje dijagnoze

Postavljanje dijagnoze vrši se pomoću:

• detaljne anamneze (uzimanje istorije bolesti)
  • fizičkog pregleda
  • RTG kičme • merenja gustine kost i
  • laboratorijskog ispitivanja lekar može da proceni rizik od osteoporoze odn. da prepozna postojeću bolest.

Samo merenje gustine kostiju nije dovoljno da se utvrdi postojanje osteoporoze!

Lečenje osteoporoze

Osteoporozu lečimo na daleko najsavremeniji način Američkom metodom koju sačinjavaju:

• Specijalne vežbe koje se rade uz nadzor obučenih fizioterapeuta i sa najnovijom opremom Thera-Band i Terrasens.
  • Uzimanje originalnih Američkih suplemenata (jer se prodaju i apsolutno neaktivni lekovi)
  • Korekcija svakodnevne ishrane i saveti za zdrav način života
  • Terapija Magnetosolenoidom.

Sveukupni prikaz je rezultat saradnje sa Američkom školom za prevenciju, dijagnostiku i terapiju Osteoporoze, pa prema tome savetujemo da nam se što pre javite.