Osteoporoza

osteoporoza

Šta je osteoporoza?

Osteoporoza je progresivna metabolička bolest kostiju koja se karakteriše smanjenjem mineralne gustine kosti (gubitak kalacijuma iz kosti). To dovodi do smanjenja čvrstine kosti, povećanja fragilnosti i porasta rizika za nastanak preloma kosti. Iako osteoporoza može da zahvati bilo koju kost u telu, prvenstveno se javlja na ručnim zglobovima, kičmi i kukovima. Prelomi mogu nastati posle lakših trauma ili čak bez povrede (tkz. spontani prelomi).

To je “nema bolest”, počinje podmuklo, bez simptoma i najčešče se otkriva tek kad se desi prelom neke kosti. Zato je i zovu “tihi kradljivac kostiju”. Nekada se kao prvi simptomi mogu javiti bolovi u kostima, zglobovima I mišićima, ali se najčeće ne pomišlja na osteoporozu kao uzrok.

Osteoporoza pogađa kompletan skelet. Kod ovog oboljenja koštane supstance je sve manje, i to usled veće razgradnje nego stvaranja koštane mase, u većoj meri od normalne za tu starosnu dob i pol. Usled toga opadaju čvrstoća i elastičnost kostiju, a raste njihova lomljivost. Kod uznapredovale bolesti dolazi do pojačanih lomova i deformacija kostiju; naročito su ugrožene kosti kičme i vrata butne kosti. Na primer, tokom života se gustina vrata butne kosti kod žena smanji za skoro 69%, a kod muškaraca za skoro 40%. Zbog pojačane razgradnje koštane supstance tokom klimaksa, žene su više pogođene osteoporozom.

Prevencija i terapija

Najvažniji cilj lečenja jeste izbegavanje lomova kostiju, tako što će se usporiti dalja razgradnja i podstaći stvaranje kostiju. Svaka terapija lekovima mora da bude praćena programom kretanja, koji je primeren vama. Tek kretanjem kost se podstiče na maksimalno umnožavanje supstance. Najbolje moguće lečenje lekovima i individualno prilagođenim programom ishrane i kretanja dobićete ako dođe do saradnje više specijalista (lekar opšte prakse, internista, fizijatar, ortoped, ginekolog). Uravnotežena ishrana i dovoljno kretanja i sporta postavljaju još u detinjstvu temelj za „jake“ kosti.

Postavljanje dijagnoze

Postavljanje dijagnoze vrši se pomoću:

• detaljne anamneze (uzimanje istorije bolesti)
  • fizičkog pregleda
  • RTG kičme • merenja gustine kost i
  • laboratorijskog ispitivanja lekar može da proceni rizik od osteoporoze odn. da prepozna postojeću bolest.

Samo merenje gustine kostiju nije dovoljno da se utvrdi postojanje osteoporoze!

osteoporoza 1

Lečenje osteoporoze

Osteoporozu lečimo na daleko najsavremeniji način Američkom metodom koju sačinjavaju:

• Specijalne vežbe koje se rade uz nadzor obučenih fizioterapeuta i sa najnovijom opremom Thera-Band i Terrasens.
  • Uzimanje originalnih Američkih suplemenata (jer se prodaju i apsolutno neaktivni lekovi)
  • Korekcija svakodnevne ishrane i saveti za zdrav način života
  • Terapija Magnetosolenoidom.

Svukupni prikaz je rezultat saradnje sa Američkom školom za prevenciju, dijagnostiku i terapiju Osteoporoze, pa prema tome savetujemo da nam se što pre javite.