Bol u viličnom zglobu

bol u vilicnom zglobu

Vilični zglob ili temporomandibularni zglob je najčešće korišćen zglob u čovečijem telu. Vilični zglob ima ulogu u žvakanju, prilikom govora, disanja i najznačajni je prilikom pokazivanja osećanja, facijalnih ekspresija. Bol u viličnom zglobu je izuzetno neprijatan i njegova pojava se povezuje sa takozvanim Temporomandibularnim poremećajem. Najčešći problem je sa mišićima žvakačima.

Između 20 I 30 posto ljudi iskusi simptome i problem sa viličnim zglobom u toku života. Kod žena se ovaj problem javlja češće nego kod muškaraca. Sam vilični zglom se kod žena razlikuje u odnosu na zglob kod muškaraca te su podložnije pojavi temporomandibularnog poremećaja.

Uzroci

Uzroci pojave bola i poremećaja u viličnom zglobu nisu objašnjeni u potpunosti. Uzroci temporomandibularnog poremećaja mogu biti:

• Akutni, povreda viličnog zgloba usled direktnog udarca ili oštećenje usled dugotrajnog stiskanja vilice – škrgutanja
  • Stres I napetost koji mogu dovesti do grčenja mišića
  • Nepravilan raspored zuba
  • Artritis viličnog zgloba
  • Tumor koji zahvati vilični zglob

Simptomi

TMJ1-black-and-white

Simptomi prilikom pojave temporomandibularnog poremećaja mogu biti:

• Bol i osetljivost u predelu zgloba, ispod uha koji može da se javi prilikom žvakanja ili u toku govora, zevanja i slično
  • Ukočena vilica ili osećaj ukočenosti vilice
  • Grčevi mišića žvakača koji mogu otežati otvaranje i zatvaranje usta
  • Osećaj pucanja i preskakanja prilikom otvaranja i zatvaranja usta praćen bolom

Tegobe sa Temporomandibularnim poremećajem mogu trajati od nekoliko nedelja kod akutnih stanja usled povrede viličnog zgloba do nekoliko meseci a ponekad i godina ukoliko je uzrok artritis.

Terapija zavisi od uzroka a u najvećem broju slučajeva se preporučuje:

• Izbegavanje tvrde hrane
  • Štitnik ili uložak koji će sprečiti škrgutanje
  • Terapije za smanjenje stresa
  • Analgetici
  • Fizikalna terapija

Od Metoda fizikalne terapije koji se primenjuju možemo izdvojiti:

• Krioterapiju
  • Termoterapiju
  • Masažu

Hirurška intervencija najčešće nije potrebna osim nekim ekstremnim slučajevima.